Временска прогноза за ову стазу – ЛИНК

Стаза полази са платоа излетишта Убла 1020м/нв, тачније са паркинга на крају асфалтног пута.(фото. бр.1) У почетку стаза иде макадамским путем(фото. бр.2) да би се након 200 метара одвојила лијево пречицом која опет након 500 метара улази у пут, затим још једна мала пречица и опет сте на путу. Путем настављате и убрзо долазите повише Копривног дола гдје идете лијево, пут који се одваја десно силази у засеок Копривни до.(фото. бр.3)

Прешли сте око 1км, настављате даље истим путем да би након још једног километра дошли до камена са означеним скретањем за Јастребицу. И даље настављате макадамским путе наредних 3,5 км(фото. бр.4) након чега долазите до Пирине пољане (5,5 км од Убала), тачније мјеста Пирин бријег (препоручујемо мало дужу паузу) одакле се отвара поглед на врхове: Вучји зуб, гребен Прасе иза ког се види врх Зубачког/Великог кабла а десно се виде Бугања греда и Високи бријег.(фото. бр.5)

Пут наставља ободом Пирине пољане а након 500м долазимо до мјеста гдје  са лијеве  стране пута одваја стаза која води до гребена који спаја Јастребицу и Вучји зуб, овом стазом се такође може доћи до Вучјег зуба али је знатно теже јер пролази преко Кршељевог мрамора, подручја екстремног краста са многим експонираним дијеловима.(фото. бр.6) Настављамо путем који након 500м престаје у шуми а почиње уска планинарска стаза која води до Доброг дола.(фото. бр.7) На 7км од Убала долазимо до Доброг дола 1380м/нв (препоручујемо краћу паузу на одморишту које се налази на средини Доброг дола са лијеве стране).(фото. бр.10,11,12) На самом улазу у Добри до  стаза се рачва лијево за Вучји зуб(фото. бр.8) а десно за Зубачики/Велики  кабао и Бугању греду.(фото. бр.9)

Након паузе пратите маркације које воде до средине Доброг дола гдје  улазе у шуму. Овдје почиње уска стаза и јачи успон. У почетку се пролази кроз букову шуму а мало затим се долази до подножја сипара који се протеже скроз до гребена Бугање греде. Пратите обод сипара и велике камене блокове(фото. бр.13) да би дошли до мјеста гдје се одваја стаза за Ледену пећину.(фото. бр.14) Од овог одвајања почиње пењање стјеновитим дијелом планине, што практично значи са не постоји стаза већ маркирани правац. Наше друштво се потрудило да у овом дијелу склони сво мобилно камење и пењање учини што сигурнијим. Након стјеновитог дијела стаза долази до дијела који је нешто питомији а пролази кроз травнате падине обрасле шумом Мунике.(фото. бр.15) Затим опет мало стијена и дошли сте на гребен(фото. бр.16) где се стаза рачва лијево за Зубачки/Велики кабао и десно за Бугању греду и Врбањ – село у црногорском дијелу Орјена.(фото. бр.17)

Овдје такође препоручујемо краћу паузу. Стаза затим мало обара па се наставља пењање до мјеста гдје се одваја за Врбањ,(фото. бр.18) ми ћемо наставити гребеном ка врху. У наставку идемо гребеном који је у почетку обрастао лијепом шумом Мунике а касније ендемичног грма Орјенске Худике.(фото. бр.19,20,21) Након пола сата хода од изласка на гребен долазимо на врх Бугање греде. Под самим врхом морамо проћи кроз мали кулоар гдје препоручујемо додатни опрез.

На врху постоји уписна кутија са свеском за сада без печата.(фото. бр.22) Овај орјенски врх има лијепу позицију а самим тим и лијеп поглед са њега. Посебно је лијеп поглед на Зубачки кабао и његову западну стијену.(фото. бр.23)

У случају да се одлучите да овај врх пењете зими ни у ком случају не идите правцем куда иде љетња стаза јер поред ње има мноштво шкрапа и јама које велики орјенски снјегови прекрију тако да кретање није сигурно. Зими се пење правцем који води преко сипара све до изласка на гребен недалеко од самог врха, стим да се крећете самим лијевим крајем сипара да би избјегли евентуалне лавине које овдје нису ријетке.(фото. бр.24) Видео са зимског успона на Бугању греду – ЛИНК

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.