Поводом 10 година од оснивања ПK „Високогорци Црне Горе“ одржано је дружење на планини Маганик  код њиховог будућег планинарског дома који је у изградњи. Учешће су узела  четири планинара из нашега друштва: Данко, Озренко, Милош и ја. Из Требиња смо кренули у петак  вече а до пута за дом долазимо за око 4 сата вожње преко Никшића и Подгорице. У камп  долазимо касно навече око 23 часа,  међутим, дружење је тек у пуном јеку…

Ујутру  устајемо у 8 а у 9 крећемо на успон на највиши врх Маганика (Међеђи врх) висок 2139 метара.

Послије сатак хода стижемо до катуна Булатовића одакле  креће стрмији успон. Недуго затим  излазимо на гребен  и за  сат и по  долазимо на врх.  Дан прекрасан, без иједног облачка,  Скадарско језеро и врхови Комова и  Проклетија као на длану, видимо чак и Орјен,  Леотар и масив Бјеласнице (Мотка и Сиљевац). Спуштамо се другом страном преко врха са кога се види стијена Бабиног зуба која је позната по авионској несрећи из 1973г. у  којој је погинуло свих 35 путника и 6 чланова посаде на лету Скопље-Титоград.  Настављамо силазак преко снијежнице  дубоке око 50 метара у којој има снијега на претек- преко три метра. Убрзо се једним кулоаром спуштамо до катуна Маганик и  за сат и по долазимо на почетну тачку. Послије заједничког ручка поздрављамо се са домаћинима и враћамо се у Требиње.

Захваљујемо се домаћинима на срдачном дочеку и лијепом дружењу.

Извјештај: Срђан Домазет

За ову прилику уредили смо мајице са ликом Милана Радовића и натписом “ЗАХВАЛНИ ХЕРЦЕГОВЦИ”. Наше друштво ће и убудуће походити планину Маганик са посебним осјећањем и пијететом јер је те стазе управо Милан трасираои и маркирао са својом дружином. Још једном да кажемо: НЕКА МУ ЈЕ ВЈЕЧНА СЛАВА И ХВАЛА!

Видео: Срђан Домазет

Фотографије: Данко Карић и Срђан Домазет

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.