Jedina prašuma Evrope smještena je baš u 49 procenata Republike Srpske, još u njenom istočnom dijelu, a u Nacionalnom parku Sutjeska.

I što je najbolje, nalazi se samo oko dva i po časa vožnje od Trebinja, pa članovi  „Vučjeg zuba“ mogu sebi priuštiti to zadovoljstvo da izjutra pođu iz kamenite Hercegovine, izlomataju se jedan dan kroz gusto isprepletenu šumu u kojoj je sve prepušteno prirodi: od drveća i rastinja koje izbija na sve strane, popadalih debala, vodenih nanosa i štošta nepredvidljivog u  Perućici — a uveče se vrate u Trebinje. Možete li zamisliti ljepše proveden dan?

Upravo takav provod je u nedjelju 10.juna izabralo i jedanaest „zubića“. Istina, na dva različita načina. Ako će se već birati avantura, četvoricu najspremnijih, predvođenih Markom Ukropinom, najviše je privlačila ideja da se spuste konopcima 81 metar niz vodopad Skakavac! Nas sedmoro pratećih pošli smo da se malo nauživamo prašume i  sačekamo ih kod Skakavca.

Prva nepredvidljiva stvar koja je uticala na naš želja-plan, bilo je to što se do samog početka Skakavca nije moglo probiti bez alpinističkih vještina, pa je predsjednih vratio prateću ekipu do normalnog dijela Perućičkog potoka. Naravno, uz dopuštenje-utjehu da možemo da se ispenjemo na greben i probijamo dokle možemo…

A probijanje je išlo: od skoro vertikalnih uspona i spustova, kroz rastuće ili popadalo granje, potoke i vododerine, preko mostova-balvana, pa hod ivicom litice uz prateće hučanje Skakavca, odmor i užinu na početku šume koja raste iz zelenog travnjaka. Djeluje nadrealno: gusta šuma, a umjesto humusa — trava! Postaje jasno kad se baci pogled na vrtoglavi pad, toliki da sunčeve zrake mogu i travi ponuditi šansu da nikne iz humusa. A to probijanje bilo je olakšano time što smo za vodiča imali Laru Kroft Milijanu, koja bi rekla: “Sačekajte da ispitam teren“ i nestala u nepoznatom pravcu na neodređeno vrijeme, dok ne utvrdi smjernice za dalje kretanje. Naravno, želja nam je bila da siđemo u podnožje vodopada i pratimo uživo  spuštanje niz Skakavac, ali smo došli do tako strme šume da nam je za silazak (i ponovni uspon) trebalo uže, pa smo se ovog puta zadovoljili time što smo istražili tu trasu. Za sljedeći put…

Poslije povratka na zborno mjesto, sačekali smo „spustaše“. Tu smo čak vidjeli jednog balegara, koji je uvećao broj viđenih prašumskih životinja. Do tada smo sretali samo komarce i muve, a neviđeno smo se obradovali kad smo vidjeli šumskog miša. Istina, prolazili smo pored nekih brabonjaka, medvjeđeg grebanja po deblu, a i nečega što medvjed ostavlja iza sebe a ne zove se  brabonjci, čuli smo kukavicu, a Lara Kroft je našla i orlovo pero — ali su nas životinje potpuno izbjegavale. (Što jeste jeste, u povratku smo vidjeli i dva smuka, izgleda da predveče izlaze u lov.) Uskoro su stigli i naši „spustaši“ i saznali smo da su oni 50 metara užadi utrošili za četiri prevjesa, dok se nisu spustili do samog Skakavca i — utvrdili tačno koliko im užeta treba. Za sljedeći put…

A onda je počela prava avantura… Pošto smo do Skakavca uglavnom silazili, mada preko malih prevoja — povratak je, uglavnom, bio uspon. A svako malo preko Perućičkog potoka. Negdje s kamena na kamen, a negdje je priroda namjestila balvan. Tim balvanima dugujem slavu prvaka u padanju, dodijeljenu sabornom odlukom još u Perućici, pošto se, na opštu radost, nijednom nisam povrijedila. Naime, prvo sam izgubila ravnotežu u množini balvana, ali sam pala na, za tu svrhu najbezbjedniji dio tijela, pošto posjeduje prirodne amortizere. Zato se, kod najdužeg balvana, predsjednik potrudio da me prevede žednu preko vode. Onda mi je izgledalo da mogu sama preko jednog maleckog, ali sam se ipak uspjela natopiti vodom. Uspjeh je u tome što sam pala na leđa, a u potoku sam se našla potrbuške. Nemojte da pitate kako— pojma nemam. Očevici  smatraju da sam premašila filmski pad Bate Stojkovića. Kao nagradu za taj uspjeh dobila sam od jednog druga suve pantalone, od drugog majicu, pa smo nastavili savladavanje prepreka. Izašli smo iz Perućice oko 7 časova, u kolima sam još dobila suve patike i čarape, pa noćna vožnja do Trebinja — ne mogu da zamislim ljepše proveden dan…

Vesna Kešelj

Kraći video sa vrha vodopada Skakavac —> KLIKNI!

Kraći video sa prve kaskade vodopada Skakavac —> KLIKNI!

Susret sa zmijom Smuk —> KLIKNI!