T109 Trebinje – Kovlo (914) 914m 3č

Staza – ruta, polazi iz centra grada, ulicom Jovana Dučića, zatim se izlazi na glavnu ulicu Kralja Petra I oslobodioca, da bi nastavili Beogradskom ulicom ka sjeveru. Malo zatim ulazi se u ulicu Vuka Mićunovića pa u ulicu Vojvode Vlatka Vukovića(naselje Hrupjela), Nakon 1100 metara od starta dolazimo na raskrsnicu staza, gdje staza lijevo- gore vodi na Kovlo, oko Pogače i dalje ka Ljubinju i planini Bjelasnici(Via Dinarika staza)  i pravo ka Leotaru i Gljivi.  Idemo lijevo i  pratimo strmu Leotarsku ulicu.

Na kraju Leotarske ulice 1800 metra od starta, markacije vode stazom desno ka ostacima malog utvrđenja Klis. Odavde se pruža lijep pogled na grad. Pratimo markacije starim užim  makadamskim putem iz austro-ugarskog perioda koji vodi ka sjeveru. Blagim nagibom se napreduje sve do raskrsnice staza, 1400 metara od Klisa, gdje se za Kovlo skreće desno, dok staza – put koja nastavlja pravo vodi oko Pogače i prema Ljubinju tj Via Dinarika stazu.

Nastavljamo uskim putem desno. I dalje nagib ne prelazi 8 posto pa se  lakoćom dobija na visini. Nakon 1700 metra dolazimo pod vrh Kovla i okomite litice. Ovdje put prelazi  u užu stazu, zbog čestih odrona kamena sa litica. Nakon 500 metara uske staze, opet izlazimo na širi put koji od jednog lakta- serpentine nastavlja lijevo ka vrhu Kovla.

Na jednom mjestu ovaj put je obrušen, pa je potrebno oprezno preći taj dio. Nakon još 330 metara od serpentine dolzimo na vrh Kovlo 914m. Kontrolna tačka 3. u sjevernoj liniji Transferzale „Trebinje“.

Na vrhu postoji upisna kutija. Na 200 metara prije vrha nalazi se raskrsnica staza, kojima je  moguće produžiti ka Leotaru i dalje ka Gljivi, ili ka  Orlovim gredama i tako napraviti kružnu turu.

Dužina staze je 5730 metara a savladava se 640 metara visinske razlike.