3. априла 2012. родила ми се необична идеја. Екстремна трка брдских бицикла смјештена у амбијент херцеговачког села. Камен који пршти испод точкова и бициклисти који јуре низбрдо, плочом покривене камене кућице, сунце и мирис трава са крша – све је то већ било у мојој глави.

Послао сам Игору сателитски снимак Жакова са уцртаним предлогом за руту стазе. Практичан какав јест, назвао ме и само рекао  –  „Ово је одлично – припремамо трку!“А кад Игор нешто каже – то и буде.
„Како ћемо је звати“ – рекох, а он ће –  „Трка за груду сира – нема материјалних награда,  промовишемо спорт, село и аутохтоне производе.“
„Али у Жакову, селу одакле потичу моји,  не каже се груда сира него сирац сира“ – узвратих. И тако трка постаде „За сирац сира“ . Да појасним за оне који нису из Херцеговине, у локалном говору „сирац сира“ је у ствари  јединица за количину сира – сирац сира, два сирца сира, три сирца сира, итд.  Отуда оригиналан назив за оригиналну трку.

Већ слиједећих дана, отишли смо да испробамо стазу те да одредимо тачну руту. Након што смо је прошли бициклима, знали смо да ће трка бити врло занимљива. Ентузијазма нам није недостајало. Услиједиле су припреме, у којима је нас неколико урадило пуно посла – све од израде лого-а за трку па до најгрубљих радова – чишћења и уређивања стазе. Све је у детаље испланирано.

17. јун 2012. 7 сати и 6 минута ујутро,

Сунце помаља иза камене громаде – масива Бјеласнице. Тишина, тек понека птица цвркуће. Али, за само два сата стазу ће „прекопати“ 28 љутих бициклиста. Све је спремно, стаза прописно означена, стартна трака на мјесту. Ту су и ватрогасна кола са водом за све учеснике, а ту је, злу не требало, тим љекара из требињске болнице. Већина тркача стигла је из Требиња, како другачије него бициклом. У 9:00 кренуо је пробни круг како би се бициклисти упознали са стазом, а потом у 10:00 и званични старт трке.

Стаза је тешка, а најбоље је описао један од бициклиста учесника трке: узбрдо до врха стазе побјеђује најјачи, а низбрдо најлуђи. Срце ми снажно лупа док окрећем педале. Борба за ваздух. Успон је стварно велики, а напор огроман. Извлаче се задњи атоми снаге. Уз све то пржи нас сунце од кога се камен под нама усијао. Тркачи дају све од себе. Док вози поред мене, Игор не хтијући прелази преко повеће змије. Вјероватно смук, може се лијепо видјети на снимку његове GO PRO камере са волана бицикла. А шалили смо се док смо припремали стазу да ће поскоци навијати кад бициклисти буду пролазили. Некако долазимо до врха стазе и очекујемо да ће сада бити лакше. Али слиједи опасан и истовремено интересантан спуст. Низбрдице велике, кочнице једва стижу да обаве свој задатак. Адреналин нас носи. Истинско уживање… Пролазак такмичара кроз циљ бурно поздрављају навијачи.

Након трке услиједило је дружење и подјела награда (наравно херцеговачки домаћи сир). Атмосфера одлична. Трка је била изнад свих очекивања и као што Игор рече: „Јучерашњи дан у Жакову сигурно ћемо дуго памтити. Невјероватно колико позитивне енергије на једном мјесту!“

Успјели смо у потпуности у својој намјери – дошло је чак 28 бициклиста и сви су уживали, промовисали смо љепоте села –   Жаково је остало забиљежено на бројим фотографијама и видео материјалима које сви могу да виде, А пробао се и домаћи сир.

Оно што је сигурно – закотрљали смо један велики точак. Трка „За сирац сира“ ће се сигурно одржати и слиједеће године на истом мјесту. А можда већ и ове јесени. Ко ће чекати годину дана?

______________________________________________

Подаци о трци „За сирац сира“ – 2012:

Најбољи су:

I мјесто – Игор Шкеро, вријеме 18:42

II мјесто – Трифун Ћук, вријеме 18:43

III мјесто – Зоран Гудељ, вријеме 18:49

_______________________________________________

На трци je учествовало 28 бициклиста. И поред екстремних услова за вожњу, није било повријеђених  (ако изузмемо мање огреботине).

Најмлађи бициклиста је био Константин Карић (6 година), а најстарији Војислав Прелевић, који се и такмичио (68 година). На ово смо нарочито поносни!

Програм је водила Тања Томић, новинар Корона радија (хвала Тања!).

За безбједност такмичара бринули су млади Црвеног крста Требиње (захваљујемо им!)

Спонзор награда за најбоље бициклисте био је комисион СИРЕНА

Сирац сира за најбољег бициклисту дао је Божидар Грче из села Жаково.
Сир за друго и треће пласиране бициклисте као и за дегустацију обезбједио је Ристо Прцовић.

Цијелу трку подржали су и Општина Требиње и Локопортал Требиње

Организатор трке је планинарско друштво „Вучји зуб“ из Требиња.

На трци су били присутни и мјештани села Жаково који су од срца подржали овај догађај.

_________________________________

Извјештај написао:

Славенко Вукасовић

www.slavenkovukasovic.com

_________________________________

Да смо здраво!

Прилог Радио телевизије Републике Српске о трци (96 мин. и  22 сек.) –> кликни!

Видео, приказ цијеле  трке (снимљено са бицикла) –> кликни!
Прилог Небојше Колака (видео) –> кликни!

Категорије: Извјештаји

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.