Т131 Планинарски дом „Убла“ – Зубачки/Велики кабао 1894м – Црна Гора – 4ч40мин

Временска прогноза за ову стазу (yr) – ЛИНК

Временска прогноза за ову стазу (meteoblue)ЛИНК

Тренутно стање и приказ кретањa кишних облака у региону – ЛИНК!

Панорама са Зубачког кабла (peakfinder) – ЛИНК

Стаза полази из Планинарског дома „Убла“ па преко излетишта – платоа Убала асфалтним путем до споменика Луки Вукаловићу вођи херцеговачког устанка против Турака, затим стаза иде макадамским путем  да би се након 200 метара одвојила лијево пречицом која опет након 500 метара улази у пут, затим још једна мала пречица и опет сте на путу. Путем настављате и убрзо долазите повише Копривног дола гдје идете лијево, пут који се одваја десно силази у засеок Копривни до.

Изнад Копривног дола, у позадини Штировник 1651м

Прешли сте око 2км, настављате даље истим путем да би након још једног километра дошли до камена са означеним скретањем за Велику Јастребицу и стуба са усмјеравајућом таблом за Велику Јастребицу и Шишавце. И даље настављате макадамским путем наредних 3,5 км након чега долазите до Пирине пољане (6,5 км од Убала), тачније мјеста Пирин бријег (препоручујемо мало дужу паузу) одакле се отвара поглед на врхове: Вучји зуб, гребен Прасе иза ког се види врх Зубачког/Великог кабла а десно се виде Бугања греда и Високи бријег. На овом мјесту је изграђено одмориште које може послужити као склонишете у случају невремена.

Пирин бријег – улаз у Пирину пољану и одмориште – склониште

Пут наставља ободом Пирине пољане а након 500м долазимо до мјеста гдје  са лијеве  стране пута одваја стаза која води до гребена који спаја Јастребицу и Вучји зуб, овом стазом се такође може доћи до Вучјег зуба али је знатно теже јер пролази преко Кршељевог мрамора, подручја екстремног краста са многим експонираним дијеловима. Настављамо путем који након 500м престаје у шуми а почиње уска планинарска стаза која води до Доброг дола.  На 8км од Убала долазимо до Доброг дола 1380м/нв (препоручујемо краћу паузу на одморишту које се налази на средини Доброг дола са лијеве стране).

Одмориште у Добром долу

На самом улазу у Добри до  стаза се рачва лијево за Вучји зуб, Велико окно, Прасу и Виа ферату „Вучји зуб“ а десно за Зубачики/Велики  кабао, Бугању греду, Високи бријег и Ледену пећину.

Стуб са усмјеравајућим таблама на улазу у Добри до

Након паузе пратите маркације које воде до средине Доброг дола гдје  улазе у шуму. Овдје почиње уска стаза и јачи успон. У почетку се пролази кроз букову шуму а мало затим се долази до подножја сипара који се протеже скроз до гребена Бугање греде. Пратите обод сипара и велике камене блокове  да би дошли до мјеста гдје се одваја стаза за Ледену пећину.

Одвајање за Ледену пећину

Од овог одвајања почиње пењање стјеновитим дијелом планине, што практично значи да не постоји стаза већ маркирани правац. Наше друштво се потрудило да у овом дијелу склони сво покретно камење и пењање учини што сигурнијим. Након стјеновитог дијела стаза долази до дијела који је нешто питомији а пролази кроз травнате падине обрасле шумом Мунике.

Затим опет мало стијена и дошли сте на гребен  где се стаза рачва лијево за Зубачки/Велики кабао и десно за Бугању греду, Врбањ – село у црногорском дијелу Орјена и Високи бријег.

Настављамо лијево, да би након 200 метара успона дошло на врх Мале Прасе. Мјесто гдје се спаја гребен Прасе са гребеном који спаја Бугању греду  и Зубачки/Велики кабао.  Након ове коте силазимо на мало седло одакле почиње стрми успон до врха. На појединим мјестима стаза је екпонирана па је потребно опрезно кретање. Након 300 метара долазимо на вршни гребен Зубачког/Великог кабла а мало затим и на сами врх. На врху постоји уписна кутија са печатом врха.

Total distance: 10.09 km
Download file: T131 Pl Dom Zubacki Veliki Kabao.gpx

У галерији фотографије сјеверозападне стијене Зубачког/Великог кабла и панораме са врха

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.