T128 Planinarski dom „Ubla“ – Vučji zub 1805m – via Kršeljev mramor – 5č

Vremenska prognoza za ovu stazu(yr) – LINK

Vremenska prognoza za ovu stazu (meteoblue) LINK

Trenutno stanje i prikaz kretanja kišnih oblaka u regionu – LINK!

Panorama sa Vučjeg zuba (peakfinder) – LINK

Staza polazi iz Planinarskog doma „Ubla“ pa preko izletišta – platoa Ubala asfaltnim putem do spomenika Luki Vukaloviću vođi hercegovačkog ustanka protiv Turaka, zatim staza ide makadamskim putem  da bi se nakon 200 metara odvojila lijevo prečicom koja opet nakon 500 metara ulazi u put, zatim još jedna mala prečica i opet ste na putu. Putem nastavljate i ubrzo dolazite poviše Koprivnog dola gdje idete lijevo, put koji se odvaja desno silazi u zaseok Koprivni do.

Iznad Koprivnog dola, u pozadini Štirovnik 1651m

Prešli ste oko 2km, nastavljate dalje istim putem da bi nakon još jednog kilometra došli do odvajanja staze za Veliku Jatrebicu i Šišavce, ovdje je postvljen  stub sa usmjeravajućom tablom za pomenute vrhove. Nastavljamo dalje putem i  dolinom ka unutrašnjosti planine Orjen.

Nakon što se pređe 6.5 kilmetar dolazimo do ulaza u Pirinu poljanu, mjesta Pirin brijeg odakle se pruža lijep pogled na vrhove koji okružuju ovaj predio. Na ovom mjestu je izgrađeno odmorište koje može poslužiti i kao sklonište u slučaju nevremena.

Pirin brijeg – ulaz u Pirinu poljanu
Pirin brijeg – ulaz u Pirinu poljanu i odmorište – sklonište

Put nastavlja obodom Pirine poljane a nakon 500m dolazimo do mjesta gdje  sa lijeve  strane puta odvaja staza koja vodi do grebena koji spaja Jastrebicu i Vučji zub preko Kršeljevog mramora. Na ovom mjestu ćemo uskoro postaviti info pano sa informacijama za ovu stazu.

Oznaka na skretanju sa puta na stazu

Tom stazom nastavljamo lijevo sa puta i odmah počinje  uspon. U početku su to proplanci da bi nakon 200 metara ušli u šumarak i dijelove pod  većim siparom.  Staza u narednih 100 metara nastavlja kroz siparište  da bi nakon toga ušla u travnati ali vrlo strm dio.

Strmi dio je dužine 100 metra i završava malim klancem koji izlazi na stjenovitu policu a odmah zatim na kratke travnate ali strme dionice. Nakon tog dijela, staza ulazi u visoku bukovu šumu kojom će ići sve do izlaska pod greben.

U  šumi ćemo naići na proplanak pod kojim je veća lokva. To mjesto  se zove Jezerine i jedno je od rijetkih mjesta na Orjenu gdje se može naći voda. Lokva je kružnog oblika prečnika desetak metara. U kasno ljeto često presuši.

Napuštamo Jezerine i opet ulazimo u visoku bukovu šumu. Nakon šume potrebno je savladati još jednu strmu travnatu padinu i na grbenu smo.  Na tom mjestu je raskrsnica staza, lijevo se nastavlja za Veliku Jastrebicu a desno za Vučji zub preko Kršeljevog mramora.

Nastavljamo desno, silazeći prema prevoju Preslo. Od izlaska na greben do Presla je lijep greben naseljen divnim primjercima Munike.

Granični kamen iz vremena austro-ugarske okupacije neposredno prije područja Kršeljev mramor

Dolaskom na Preslo, teren se mijenja, počinje predio Kršeljev mramor(vidi galeriju i video). Ekstremni karst, sa bezbroj vrtača, škrapa, jama i kamenih polica. Prizori koje ćete ovdje vidjeti  neće vas ostaviti ravnodušnim.  Kretanje mora biti oprezno i bez žurbe. Potebno je imati  zaštitne rukavice i šljem. Nije mali broj mjesta koja su eksponirana, pa je za prelaz ovog dijela potrebno veliko planinarsko iskustvo.

Nakon što pređemo 1,5km od prevoja Preslo preko Kršeljevog mramora, izlazimo na vrh Vučjeg zuba 1805m. Sam vrh je tačka susreta tri orjenska grebena, pa se upravo sa ovog vrha pruža lijep pogled na Bijelu goru, Krivošije i Zubački dio Orjena.

Na vrhu postoji upisna kutija sa pečatom vrha.

Povratak preporučujemo stazom iz  Dobrog dola, kako biste napravili kružnu turu.