Т128 Планинарски дом „Убла“ – Вучји зуб 1805м – виа Kршељев мрамор – 5ч

Временска прогноза за ову стазу(yr) – ЛИНК

Временска прогноза за ову стазу (meteoblue) ЛИНК

Тренутно стање и приказ кретањa кишних облака у региону – ЛИНК!

Панорама са Вучјег зуба (peakfinder) – ЛИНК

Стаза полази из Планинарског дома „Убла“ па преко излетишта – платоа Убала асфалтним путем до споменика Луки Вукаловићу вођи херцеговачког устанка против Турака, затим стаза иде макадамским путем  да би се након 200 метара одвојила лијево пречицом која опет након 500 метара улази у пут, затим још једна мала пречица и опет сте на путу. Путем настављате и убрзо долазите повише Копривног дола гдје идете лијево, пут који се одваја десно силази у засеок Копривни до.

Изнад Копривног дола, у позадини Штировник 1651м

Прешли сте око 2км, настављате даље истим путем да би након још једног километра дошли до одвајања стазе за Велику Јатребицу и Шишавце, овдје је поствљен  стуб са усмјеравајућом таблом за поменуте врхове. Настављамо даље путем и  долином ка унутрашњости планине Орјен.

Након што се пређе 6.5 килметар долазимо до улаза у Пирину пољану, мјеста Пирин бријег одакле се пружа лијеп поглед на врхове који окружују овај предио. На овом мјесту је изграђено одмориште које може послужити и као склониште у случају невремена.

Пирин бријег – улаз у Пирину пољану
Пирин бријег – улаз у Пирину пољану и одмориште – склониште

Пут наставља ободом Пирине пољане а након 500м долазимо до мјеста гдје  са лијеве  стране пута одваја стаза која води до гребена који спаја Јастребицу и Вучји зуб преко Кршељевог мрамора. На овом мјесту ћемо ускоро поставити инфо пано са информацијама за ову стазу.

Ознака на скретању са пута на стазу

Том стазом настављамо лијево са пута и одмах почиње  успон. У почетку су то пропланци да би након 200 метара ушли у шумарак и дијелове под  већим сипаром.  Стаза у наредних 100 метара наставља кроз сипариште  да би након тога ушла у травнати али врло стрм дио.

Стрми дио је дужине 100 метра и завршава малим кланцем који излази на стјеновиту полицу а одмах затим на кратке травнате али стрме дионице. Након тог дијела, стаза улази у високу букову шуму којом ће ићи све до изласка под гребен.

У  шуми ћемо наићи на пропланак под којим је већа локва. То мјесто  се зове Језерине и једно је од ријетких мјеста на Орјену гдје се може наћи вода. Локва је кружног облика пречника десетак метара. У касно љето често пресуши.

Напуштамо Језерине и опет улазимо у високу букову шуму. Након шуме потребно је савладати још једну стрму травнату падину и на грбену смо.  На том мјесту је раскрсница стаза, лијево се наставља за Велику Јастребицу а десно за Вучји зуб преко Кршељевог мрамора.

Настављамо десно, силазећи према превоју Пресло. Од изласка на гребен до Пресла је лијеп гребен насељен дивним примјерцима Мунике.

Гранични камен из времена аустро-угарске окупације непосредно прије подручја Кршељев мрамор

Доласком на Пресло, терен се мијења, почиње предио Кршељев мрамор(види галерију и видео). Екстремни карст, са безброј вртача, шкрапа, јама и камених полица. Призори које ћете овдје видјети  неће вас оставити равнодушним.  Кретање мора бити опрезно и без журбе. Потебно је имати  заштитне рукавице и шљем. Није мали број мјеста која су експонирана, па је за прелаз овог дијела потребно велико планинарско искуство.

Након што пређемо 1,5км од превоја Пресло преко Кршељевог мрамора, излазимо на врх Вучјег зуба 1805м. Сам врх је тачка сусрета три орјенска гребена, па се управо са овог врха пружа лијеп поглед на Бијелу гору, Кривошије и Зубачки дио Орјена.

На врху постоји уписна кутија са печатом врха.

Повратак препоручујемо стазом из  Доброг дола, како бисте направили кружну туру.

Дужина стазе: ~ 11.56 km
Преузмите GPX датотеку: T128 PlDom VZub via KrsMramor.gpx
Напомена: Због непрецизности GPS уређаја тачна дужина и елевација приказана изнад може имати грешку.

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.