T135 Planinarski dom „Ubla“ – Kalupna greda 1721m – 3č45min

Vremenska prognoza za ovu stazu (yr) – LINK

Vremenska prognoza za ovu stazu (meteoblue) – LINK

Trenutno stanje, prikaz kretanja kišnih oblaka u regionu – LINK!

Panorama sa vrha do Kalupne grede – Štirovnika (peakfinder) – LINK

Staza polazi iz Planinarskog doma „Ubla“ pa preko izletišta – platoa Ubala asfaltnim putem  u dužini 500 metara da bi skrenula na makadamski put, na ovoj raskrsnici postoji stub sa putokaznom tablom. Makadamskim putem  nastavljamo dalje kroz polje i malo zatim ulazimo u predio naseljen šumom Crnog bora. Polako dobijamo na visini a nakon 300 metara dolazimo u Vučkovića do, gdje je i poslednja kuća na putu prema Studencima i Kalupnoj gredi. Nakon Vučkovića dola put nastavlja dalje kroz šume bora, bukve, smrče i ponegdje jele. Polako se dobija na visini da bi nakon jednog kilometra stigli na livadu poznatu po nazivu Posrana aluga.

Na ovoj livadi prestaje put a staza nastavlja lijevo uz strmu padinu naseljenu visokom  bukovom  šumom. Nakon strmog dijela dolazimo u manje strme dijelove a malo zatim i do prirodnog skloništa- manje pećine koja se nalazi 20 metra od staze.

Nastavljamo dalje opet  malo većim nagibom do sledećeg pitomijeg dijela i tako dok se ne dođe do ulaska u predio Studenci.

Na ulazu u Studence, odmah se otvara pogled na prostrane livade i greben koji se idiže iznad ovog predjela. Sa lijeva na desno nižu se vehovi i kote: Markov kuk, Buganj greda pa do dominantne Kalupne grede.

Od ulaska u Studence se siđe 50 metara u livadu gdje se nalazi upisna kutija.

Ovdje je i stub sa putokaznim tablama koje pokazuju dalje staze ka Kalupnoj gredi i Visokom brijegu, kao i stazu kojom smo došli od Ubala.

Od upisne kutije markacije vode dalje kroz livade Studenaca, da bi nakon 700 metra došli do ublina gdje se može naći voda do kasno u ljeto. Ovu vodu su nekada koristili stočari za napajanje stoke. Predio Studenci nosi naziv upravo zbog ovih ublina u kojima  je voda  uvijek studena-  hladna.

Nakon ublina, staza ide ka grebenu strmim serpentinama, da bi nako nepunih sat hoda izašli na greben koji se desno proteže sve do vrha Kalupne grede, a lijevo vodi do Visokog brijega i dalje… Na pojedinim mjestima je toliko uzak da je potrebno oprezno kretanje.

Vrh Kalupne grede je kamena piramida sa koje se na sjevernu stranu pružaju golemi sipari dok je južna znatno pitomija. I sa ovog orjenskog vrha se pruža lijep pogled na okolinu.