Т143 Планинарски дом „Убла“ – Шишавци 1596м- 2ч

Временска прогноза за ову стазу – ЛИНК

Стаза полази од Планинарског дома „Убла“ па платоом  излетишта Убла 1020м/нв. У почетку стаза иде асфалтним путем до соменика Луки Вукаловићу, мало затим наставља право макадамским путем да би се након 200 метара одвојила лијево пречицом која опет након 500 метара улази у пут, затим још једна мала пречица и опет сте на путу. Путем настављате и убрзо долазите повише Копривног дола гдје идете лијево, пут који се одваја десно силази у засеок Копривни до.

На путу повише Копривног дола. У позадини Штировник 1651м

Прешли сте око 2км, настављате даље истим путем да би након још једног километра дошли до камена , стубом и усмјеравајућом таблом са означеним скретањем за Велику Јастребицу и Шишавце. Од тога одвајања почиње уска планинарска стаза  која носи назив „Стаза Живадина Симића“ пионира планинарства у Требињу. Након 15 мин. хoда долазите до спомен плоче Живадину Симићу.  Настављате даље и након још 20 минута долазите до раскрснице гдје је такође постављен стуб са усмјеравајућим таблама од којих једна показује ка Шишавцима. Од овог мјеста до врха потребноа је око 30 миута хода. У почетку настављамо буковом шумом да би касније ушли у појас гдје ћете наићи на стабла Мунике. На једном седлу стаза излази из густе шуме и долазите на травнате пропланке насељене лијепим примјерцима Црног бора. Са седла до врха је потебно савладати 100 метра успона у дужини  300 метра.  На врху ће вас дочекати заобљена травната главица са постављеним стубом и путоказним таблама. Са врха Шишаваца је могуће наставити гребеном на врх Кабо а затим се спустити на Убла и тако направити кручна тура. Међутим ови кружну туру препоручујемо искључиво у конта смјеру, дакле попети се прво на Кабо па затим гребенном на Шишавце, јер је на многим мјестим стаза стрма па је много лакше те дионице савладати у пењању него ли се туда спуштати.

Панорама са Шишаваца: 1 – Гумбар; 2 – Мала Јастребица; 3 – Велика Јастребица; 4 – Вучји зуб; 5 – Зубачки/Велики Кабао; 6 – Бугања греда; 7 – Високи бријег; 8 – Добри до; 9 – Студенци
Total distance: 4.64 km
Download file: T143 PlDom Sisavci.gpx

0 коментара

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.